divendres, 20 de març del 2009

DIA INTERNACIONAL DEL LLIBRE INFANTIL

El dia 2 d'abril se celebra el Dia Internacional del llibre Infantil a nivell mundial per commemorar el naixement de Hans Christian Andersen, conegut escriptor de contes infantil.

Cada any hi ha un país encarregat d'elaborar el cartell i el missatge, adreçat a tots els infants del món. Aquest any el país escollit ha estat Egipte i l'autor del missatge és d'HANI D. EL-MASRI, il.lustrador egipci que va estar treballant durant 5 anys a Walt Disney imagineering. L'any 1995 va treballar com a artista de desenvolupament visual a la pel.lícula d'animació "El Príncep d'Egipte", "La Ruta cap a El Dorado" i "Spirit: el corser indomable".






El missatge és el següent:

JO SÓC EL MÓN
Jo sóc el món, i el món és aquest jo
mateix, perquè a través dels meus llibres
puc ser tot el que vull ser.

Paraules i dibuixos, prosa i poesia, em
porten a llocs que són propers i
alhora plens de llunyania.

A la terra dels sultans i de l'or,
mil històries que arriben al cor
de genis de llànties meravelloses, ogresses,
sindbads i catifes voladores, li conten els
seus secrets a Xarazad.

Jo, amb cada mot de cada full de paper,
viatjo lluny a través de l'espai i del temps,
i, damunt de les ales de la fantasia,
de terra i mar mon esperit fa travessia.
Com més llegeixo, més m'adono i sé
que jo amb el meu llibre sempre estaré
en la més bona de les companyies.